Memories of Hungary | Memories-kutatás a hungarikumok ismertségéről
Memories of Hungary is the biggest souvenir-shop network in Hungary, Budapest for tourists and hungarians too.
memories of hungary, souvenirs, budapest, hungary, Hungary, gifts, sightseeing, tourist info, tourist, information, hungarian, hungarian souvenirs, hungary souvenirs, hungary gifts, Buda, Pest
15391
post-template-default,single,single-post,postid-15391,single-format-standard, lang-hu,ajax_fade,page_not_loaded,,vss_responsive_adv,qode-theme-ver-9.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2,vc_responsive

Memories-kutatás a hungarikumok ismertségéről

21 nov Memories-kutatás a hungarikumok ismertségéről

Nemrégiben öltött testet annak a kutatásnak az összegzése, amely a Metropolitan Egyetem Marketingintézetének szakmai gárdájával együttműködve, a Memories of Hungary csapatának közreműködésével zajlott le 2016-ban több mint 500 külföldi turista négy fővárosi helyszínen történő személyes, angol nyelvű megkérdezésével. A címe: A hungarikumok szerepe a hitelesség és az értékmegőrzés területén a Magyarországra látogató turisták szemszögéből.

A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen spontán tudással, milyen előismeretekkel rendelkeznek Magyarországról az idelátogatók, valamint hogy mit tudnak a hungarikumokról. Ami a kutatás nyomán biztosan leszögezhető: a hungarikumok és a magyarországi értékek kommunikációjában az egyik legfontosabb szempont a személyes tapasztalás. A hungarikumok ismertségét nagymértékben befolyásolja a turisták által megismert valóság. A kézműves termékekkel, ételekkel, alapanyagokkal, természeti szépségekkel kapcsolatos ismeretek az itt-tartózkodás során rögzülnek, így a Magyarországra látogató turisták személyes élményeik alapján dekódolják az ország értéktárát.

Emiatt megerősödött az a hitvallásunk, hogy fontos a turisztikai, idegenforgalmi területeken a hiteles és igényes kommunikáció, amely megköveteli a vendéglátás, kulturális programkínálat, ajándékboltok igényes, valódi magyar értékekkel való felruházását, szortimentjének kialakítását.

Az igényes folklórprogramok, és valódi magyaros éttermek mellett a színvonalas ajándékboltok is hozzátartoznak a magyar kultúra ismertetéséhez, hiszen téves képet adhatunk a hazánkba látogató turistáknak, ha az ajándékboltok matrjoska babákat vagy kínai gyártású gépi hímzett „népművészeti” termékeket kínálnak. Amennyiben cél a hungarikumok széles körű megismertetése, úgy azt igényes, interaktív programkínálattal kombinálva érdemes megvalósítani; az egyirányú kommunikáció nem elegendő. Mi magunk erre törekszünk.

A kutatás során – többek között – az alábbi következtetések rajzolódtak ki:

  • A spontán asszociációkkal kapott eredmények azt mutatták, hogy azok elsősorban továbbra is az útikönyvek, programajánlók által közvetített értékekre koncentrálódtak. Emellett megjelentek a Magyar Turizmus Zrt. korábbi népszerűsítő filmjeinek üzenetei is (fürdők, Hévíz, Balaton), de további újszerű termékek (Prezi, Gömböc) nem jelentek meg a kutatási eredményekben.
  • A Magyarországgal kapcsolatos spontán asszociációk tekintetében továbbra is a gulyás a vezető fogalom. Ezzel azonos említési arányt (40%) ért el a Parlament épülete. A gulyás mellett számos étel és ital megjelenik a listán. A régi hagyományoknak megfelelően továbbra is a paprika (16%), a pálinka (9%) és a lángos (4%) a legismertebb magyar termékek. A magyar bor illetve a „Tokaji” – meglepően alacsony – 5%-os illetve 2%-os eredménnyel került a listára.
  • A kutatás azt is vizsgálta, hogy az áprilisban aktuális 56 hungarikum milyen támogatott ismertséggel bír. A legmagasabb ismertséget Budapest, a Duna-part és az Andrássy út környéke kapta. Ez nem meglepő, azonban az igen, hogy az adatfelvétel Budapesten a kiemelt területeken zajlott, s az eredmény így is 80% alatt maradt. (77%). Ezt a klasszikus magyar értékek, a paprikák (55%, 42%) és a pálinka (48%) követték. A lista felső rétegében elsősorban a gasztronómiai értékek foglaltak helyet. Így a kürtőskalács (40%), a szikvíz (41%), a fröccs (33%), az Unicum (33%) a libamáj (32%), a Tokaji Aszú (31%) és a gyulai kolbász (30%) került.
  • Még jelentős ismertséggel rendelkezik a néptánc (30%), a nóta, (33%) a magyar operett (38%), és Puskás Ferenc (34%). Az exkluzív potenciális ajándéktárgyak ismertsége azonban jóval alacsonyabb. A herendi és a Zsolnay-kerámia ismertsége hasonló (26% illetve 24%). A népművészet tekintetében a matyó hímzés és minta ismertebb (24%), a kalocsai festéstechnika (17%) és a halasi csipke (12%) hátrébb került a listán.

 

Nincs komment

Post A Comment